مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:23122 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:16

همسرم به حجابش زياد توجهي ندارد. چگونه مي توانم او را اصلاح كنم؟
هر انساني قابل اصلاح است و از راه مناسب مي توان او را تربيت كرد. همسر شما چون مدتي طولاني در محيطي بوده كه نسبت به اين مسائل تقيد ندارند رفتارش همانند آنان است. براي تغيير در رفتار ايشان: اولاً؛ بايستي بسيار با مدارا و نرمي برخورد كنيد. ثانياً؛ انتظار تغيير سريع نداشته باشيد. ثالثاً؛ با بيان فلسفه حجاب و نتايج دنيوي و اخروي ايشان را نسبت به اين موضوع متقاعد كنيد. ضمناً اگر اين تذكرات به صورت غير مستقيم و يا توسط شخص ديگري باشد احتمال تأثير بيشتر است. در مورد حجاب همان گونه كه مي دانيد زماني مي توان با آرامش و اعتماد به نفس كافي احكام الهي را مراعات نمود كه زيربناي عقيده فرد استوار باشد و با ادله كافي به اين نتيجه رسيده باشد كه تسليم شدن در برابر احكام خداوند صراط مستقيم هدايت و شاهراه رسيدن به كمال است. اين مقوله جز با اتقان بخشيدن به مباني فكري آن گاه صفاي دل و باطن ميسور نخواهد شد. اما فلسفه حجاب: اولا: چون ما درعقايد خويش براي وحي جايگاهي ويژه قائل هستيم آنچه را كه از اين طريق به ما برسد با منت مي پذيريم؛ زيرا مي دانيم كه خداوند جز به مصلحت بندگان خويش فرمان نمي راند. ثانيا: بسياري از حكمت ها و فلسفه هاي حجاب امروزه روشن شده است: الف) پوشش امري غريزي و فطري براي بشر است. كاوش هاي باستان شناسي نشان مي دهد كه از دير زمان بشر در حد امكان نسبت به مساله پوشش اهتمام ورزيده است وهمه صاحبان اديان نيز آن را سرلوحه عمل قرار داده اند. ب ) مستور بودن زيباييها و جذبه هاي جنسي زن و مرد آنها را از معرض ديد و طمع ورزي شهوت پرستان هرزه محافظت مي كند و امنيت و بهداشت رواني جسمي آنان را تامين مي نمايد. ج ) برهنگي راهبر به سوي بي بند و باري و لجام گسيختگي جنسي است كه عواقب شوم و زيانباري دارد؛ از جمله: 1- گسترش فساد و ناهنجاري هاي اجتماعي. 2- شيوع بيماري هايي چون سفليس، سوزاك، ايدز و... . 3- سست شدن پيمان مقدس خانواده گسترش آمار طلاق و بالا گرفتن عقده هاي روحي در كودكان. 4- زياد شدن فرزندان نامشروع. اينها و ده ها مشكل اجتماعي ديگر عواقب شومي است كه جهان غرب را سخت برآشفته و ستاره تمدنش را به افول مي كشاند تا آن جا كه حتي فرياد متفكرين ماترياليستي چون راسل را برآورده و جهان را سخت بر آنان تنگ كرده است. ولي مكتب گرانقدر اسلام در پرتو هدايت هاي نوراني اش همچون حجاب از اساس با اين جريان ويرانگر به مبارزه برخاسته و حجاب را دژي استوار براي صيانت فرد وجامعه از آسيب هاي بيشمار قرار داده است. از همين رو است كه استعمارگران براي تخدير جوانان، در بند كشيدن آنان وگسترش اهداف ظالمانه خويش از بي حجابي و برهنگي به عنوان ابزاري قوي سود مي جويند. براي آگاهي بيشتر ر.ك: «فلسفه حجاب» شهيد مرتضي مطهري.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.